We noticed that you're using an unsupported browser. The TripAdvisor website may not display properly.We support the following browsers:

“Lujo con encanto incluso para familias jóvenes”

Best prices for -
Check In mm/dd/yyyy Check Out mm/dd/yyyy
Prices are for 1 room, 2 adults
Show Prices
Compare best prices from top travel sites
and 6 more sites!
Hotel Cortijo Santa-Cruz
Certificate of Excellence
Luxembourg City, Luxembourg
1 review
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 helpful vote
“Lujo con encanto incluso para familias jóvenes”
Reviewed January 5, 2012

El Cortijo Santa Cruz es un verdadero enriquecimiento para la comarca de las Vegas Altas y un ejemplo de cómo combinar con elegancia y buen gusto lo antiguo con lo moderno.
Llevo años viniendo para las Fiestas de Fin de Año a Villanueva de la Serena para pasar las Fiestas con la familia de mi mujer: este año decidimos pasar un par de días después de todo el follón navideño en el hotel.
Eramos los únicos que habían tenido esa idea por lo que pudimos alojarnos en una suite que estaba de lujo: amplio salón, habitación con una cunita para el peque y un baño gigante con jacuzzi.
El Lugar es encantador: edificio grande con un patio interior muy bonito, decoración rustica pero minimalista. Parece estar pensado para grandes fiestas familares (bodas, bautizos, etc) pero como hotel familiar con cierto lujo también funciona muy bien.
El personal del hotel es educado, simpático y discreto. El desayuno, que iba incluido en el precio estaba de lujo. En ese aspecto el hotel no tiene nada que envidiar a un hotel de cinco estrellas.
En cualquier caso, nosotros repetiremos la experiencia y espero poder venir una vez en primavera o verano para conocer toda la oferta deportiva del hotel y cenar un día en el restaurante gastronómico.

Room Tip: Si viajas con un niño pequeño intenta pedir una suite.
See more room tips
    • Rooms
    • Cleanliness
    • Service
1 Thank Juan_NM
This review is the subjective opinion of a TripAdvisor member and not of TripAdvisor LLC.
Write a Review

• Rooms
  • Service
  • Value
  • Cleanliness
Traveler tips help you choose the right room.   Room tips (3)
Date | Rating
  • English first
  • French first
  • Italian first
  • Portuguese first
  • Spanish first
  • Any
English first
Hotels you might also like...
Also consider these accommodations in or near Villanueva de la Serena
10.7 mi away
Hotel Don Juan
#1 of 3 in Navalvillar de Pela
7 reviews
Show Prices

Been to Hotel Cortijo Santa-Cruz? Share your experiences!

Write a Review Add Photos & Videos

Additional Information about Hotel Cortijo Santa-Cruz

Property: Hotel Cortijo Santa-Cruz
Address: Carretera N-430 Km 113.6, 06720 Villanueva de la Serena, Spain
Location: Spain > Extremadura > Province of Badajoz > Villanueva de la Serena
Amenities:
Bar / Lounge Business Center with Internet Access Fitness Center with Gym / Workout Room Free High Speed Internet ( WiFi ) Free Parking Children Activities (Kid / Family Friendly) Restaurant Room Service Spa Swimming Pool
Hotel Style:
Ranked #1 of 1 Hotels in Villanueva de la Serena
Price Range (Based on Average Rates): $
Hotel Class:4 star — Hotel Cortijo Santa-Cruz 4*
Number of rooms: 28
Reservation Options:
TripAdvisor is proud to partner with Booking.com, Orbitz, Hotels.com, Expedia, Travelocity, Priceline, HotelQuickly and Hotel.de so you can book your Hotel Cortijo Santa-Cruz reservations with confidence. We help millions of travelers each month to find the perfect hotel for both vacation and business trips, always with the best discounts and special offers.
Also Known As:
Hotel Cortijo Santa Cruz

Is This Your TripAdvisor Listing?

Claim Your Listing